Kostnad

6 995 kr SEK

Exkl. moms

1 dag

Göteborg och Stockholm

Om kursen

Hur tacklar du vardagsproblemen på din arbetsplats? Hur kan du och ditt team bidra till en bättre samarbetskultur? Är besvärlig alltid desamma som något negativt?
Hos oss får du kunskap om olika människotyper och lär dig vad du bör vara uppmärksam på i din egen och andras kommunikation. Du får verktygen i hur du bäst bemöter ilska och verbala påhopp och hur du tränar upp din mentala styrka och mycket mer.

Förbättra samspelet på jobbet och få förståelse för varandras olika personligheter
Kom själv eller ta med dig dina kollegor till en inspirerande och motiverande dag där ni tillsammans bestämmer hur er arbetsvardag ska se ut i morgon. Ditt team är inte starkare än sin svagaste länk, se till att ni blir en sammansvetsad och produktiv grupp.
Kursen ger dig verktyg, aha-upplevelser och tankeställare som kommer förbättra din förmåga att hantera besvärliga personer
NYHET! Vi erbjuder utan extra kostnad en kompletterande 1-timmes ledarskapscoaching för den som vill ha det, som en extra hjälp till deltagaren att kunna utveckla och slipa på sina färdigheter som ledare.

Fördelar med kursen
  • Fyll på med ny kunskap och inspiration med hjälp av vår föreläsare
  • Öka din förståelse för olika personlighetstyper och hur du bäst bemöter dem
  • Lär dig olika kommunikationsstilar

Vad kommer du att lära dig?

Förstå beteendet

Vad gör en person ”besvärlig”? Lär dig tolka behov och konfliktdynamik

Kommunicera effektivt

Kroppsspråk och kommunikationsstilar. Anpassa samtal efter olika personlighetstyper.

Praktiska verktyg

Metoder för att hantera utmanande beteenden. Skapa konstruktiv konflikthantering.

Förebygga negativa mönster

Din roll i samarbetet. Feedback som förbättrar arbetsklimatet.

 

Att hantera besvärliga personer är en avgörande färdighet i arbetslivet. I den här utbildningen lär du dig förstå vad som ligger bakom utmanande beteenden och hur du kan tolka både dina egna och andras behov i konfliktfyllda situationer. Du får insikter i hur kroppsspråk, signaler och kommunikationsstilar påverkar mötet med olika personlighetstyper – och hur du kan anpassa dig för att skapa konstruktiva samtal. Med praktiska metoder och konkreta exempel får du verktyg för att bemöta svåra beteenden, ge tydlig feedback, undvika eskalerande konflikter och stärka samarbetskulturen. Du utvecklar också din egen förmåga att sätta gränser, hantera frustration och stå stadigt i motgång – utan att låta andra påverka din arbetsdag negativt.

 

Emma Harrysson har en lång och gedigen erfarenhet som ledare och chef inom staten och drivit flera stora förändringsprojekt. Hon har hög kompetens och erfarenhet av ledarskap och ledarutveckling, förändringsledning, verksamhetsutveckling och coaching i rollen som chef, projektledare och förändringsledare. Emma arbetar idag som ledarskapskonsult och coachar och utbildar chefer och ledare. Hon har ansvarat för flera ledarskapsprogram, till exempel Ny som chef. Hon är en god pedagog och guidar deltagarna genom dagen med sitt coachande förhållningssätt till nya insikter och lärdomar. Emma är utbildad socionom, förändringsledare och certifierad coach, enligt ICF.